Meteen naar de inhoud

Ibiza het eiland van feest en rust

Inmiddels zijn wij een paar dagen verder op Ibiza en wat een tegenstellingen komen we hier tegen.
    Wij zijn beland in San Antoni, een bekende badplaats met een schitterend strand, maar vooral veel uitgaan. Lloret de Mar is verplaatst naar San Antoni. Hier komt de bekende Café del Mar muziek vandaan. Sinds 1994 brengt Café Del Mar elk jaar chill out , lounge , ambient , chill house en Balearic beats albums uit met een muzikale selectie die de Ibizaanse sfeer weerspiegelt

Lloret de Mar is verplaatst naar San Antoni

In de beschrijving stond een rustig gelegen hotel net buiten het centrum en een family hotel. Dat laatste betwist ik toch wel een beetje. Het lijkt meer op een familiemaakhotel. Tuurlijk zien we tijdens het ontbijt een aantal ouderen met kinderen van rond de 15, maar het grootste deel bestaat uit, pak um beet, vanaf 21 jaar tot 30. De tweede avond kregen we nieuwe buren. Een groepje van 4 Engelse knullen en de kamer daarnaast twee Engels meiden. Wij dachten rond 24 uur, oogjes dicht en snaveltjes toe. Maar nee, nope, Er staan hier 4 gebouwen van 3 etage’s hoog, met een mooi groot zwembad in het midden, en de nieuwe buren vonden het nodig om heel hard, ik noem het BongaBonga muziek, dit betekend voor mij dat ik dus absoluut de tekst niet kan verstaan, ook al lijkt het Engels. Maar goed, het galmde over het gehele complex en dan over de muziek heen schreeuwen om met de Engelse meiden te praten.

Partyblockers

We wachten nog even, de meneer van de receptie zal het toch ook horen? Maar nee, zit ook aan de voorzijde van het gebouw. Oké dan zijn we voor de 2de keer de partyblockers. Rond 01 uur konden we eindelijk rustig slapen. En om 6 uur weer andere Bonga Bonga geluiden vanuit één van de kamers. Maar dan in het kader familiemaakhotel. Yep iedereen zijn ding en sommige vinden het leuk om de hele etage te laten meegenieten. Ieder zijn ding.

Rustige Boulevard van San Antoni

Sant Antonio de Portmany

Aan de westkust van Ibiza vind je Sant Antonio de Portmany, beter bekend als San Antonio. Voorheen kende mensen San Antonio voornamelijk als vissersdorpje maar op dit moment is het één van de populairste badplaatsen van Ibiza. Dit is ook wel te begrijpen aangezien de badplaats bekend staat om haar witte stranden, helderblauwe zee en de prachtige zonsondergangen. San Antonio de tweede grootste stad van Ibiza.

Auto huren

Zaterdag stond in het teken van een auto huren. Er zijn zoveel mooie plekken op Ibiza om te ontdekken. Wij hadden bij het boeken geen auto erbij geregeld. Dit omdat we twee jaar geleden in Griekenland we gemakkelijk een auto konden huren bij een lokale verhuurder. Maar het was toen ook Covidtijd. Maar nu alles weer redelijk normaal is, is dit echt een aanrader om meteen een auto te huren. Wij zijn drie uur bezig geweest en bij de eerste verhuurder duurde het even voordat we contact hadden. We moesten een aanbetaling van €86 doen via de visa. En het leek allemaal betrouwbaar, maar Amylyn had een helder moment en ging opzoek naar het adres. Bleek dit niet zo’n goede verhuurder te zijn, zeg gerust waardeloos. Ging via een economybookingssite, waardoor je niet meteen ziet met wie je te maken hebt. Een mail gestuurd om de huur af te zeggen, en tot op vandaag geen bericht terug.

Uiteindelijk zijn we met de taxi naar Ibiza Airport gegaan om daar bij Sixt car rent een auto te huren. Betrouwbaar en safe. Er zitten meerdere bekende verhuurbedrijven op Ibiza Airport, o.a. europe car en sunny cars, hier kan je gerust huren. Ze willen graag dat je van alles met je Visa card regelt maar bij Sixt kan dit ook gewoon met je bankpas, als er maar maestro op staat

Hier was mijn zonnebril nog heel

Hé hé we konden eindelijk onze vleugels gaan uitslaan en op ontdekkingstocht

Auto geregeld en op ontdekkingstocht.
    Maar eerst Ibiza stad uit zien te komen, het blijft toch altijd even wennen in een nieuwe omgeving autorijden. Maar eigenlijk is Ibiza heel relaxt om rond te rijden. Alhoewel je wel goed moet opletten dat je geen scooter klem rijdt. Dat is wel wennen.

Strandje Port d’Es Torrent

Als eerste reden we naar Port d’Es Torrent, een mooi strandje net onder San Antoni. We hebben daar even rondgekeken en besloten dit strandje voor de volgende dag op onze planning te zetten. We hadden geen zwemkleding mee. Port D’Es Torrent is een mooi klein baaitje wat nog niet compleet ontdekt is door toeristen. De meeste strand bezoekers komen van het naastgelegen hotel of zijn lokale bewoners van rondom de baai. Er zijn afgezette gedeelten in de Baai, waardoor het een prima strand is voor families. En er zijn een aantal eetgelegenheden met strandbedden en strandparasols. Het is wel een aanrader om van te voren te reserveren, want op = op en vol = vol.

Bij terug komst bij het hotel bleek het nogal een heel gepuzzel om de auto te kunnen parkeren, naar tig rondjes tijden, gelukkig zijn er veel rotondes in de straat, raakte we de auto kwijt. Inmiddels behoorlijk klef geworden van al dat gezweet, dus badpak aan en richting bedjes bij het zwembad. Dit duurde voor mij maar even en ik lag heerlijk in dromenland. Hee Ma je snurkt, tikte Amylyn mij aan, ik kijk verschrikt om mij heen of niemand mij gehoord heeft. Maar ik kreeg geen vreemde blikken toegeworpen.

‘S avonds lekker gegeten aan de rand van het zwembad onder de parasol, met een strawberry cocktail, zat een sterke drank in, maar ik kon het niet thuisbrengen, mijn benen wel. Daarna douchen en naar bed. Morgen wacht weer een mooie dag.